Usa

Dagboek 11 en 12 februari van Vancouver naar Everett 250 km

We hebben een heerlijke vlucht via Londen met BA. Vanaf Londen zitten we toevallig op de eerste rij en staat de deur van de cockpit open. Ik kan de verleiding niet weerstaan om even binnen te kijken en de piloten vragen heel vriendelijk of ik binnen wil komen kijken. Als ik dan vertel dat ik afgelopen week mijn first solo heb gevlogen zijn ze helemaal aardig. Ik moet gaan zitten, krijg een pet op en allerlei uitleg over deze geweldige 747. Super leuk. Voor vanavond hebben we een hotel geboekt i Lees meer...

Dagboek 13 en 14 februari van Everett via Grants Pass naar Sacramento 1200 km

Lekker hoor dat tijdsverschil. Dan vertrek je in ieder geval vroeg ☺. 6 uur om precies te zijn rijden we de camping af . We willen zo snel mogelijk naar het zuiden want het is hier koud en mistig. Het noorden van Oregon kunnen we kort over zijn; niks bijzonders. Maar verder naar het zuiden wordt het wel steeds mooier en komen er ook wat meer heuvels. We plannen voor vandaag zo rond de 750 km en dat neemt van 6 uur tot 5 uur ’s avonds. Niet dat de MAN niet harder kan maar in deze staat mogen Lees meer...

Dagboek 15 en 16 februari van Sacramento via Weldon naar Las Vegas 950 km

Helaas blijkt dat we niet Yosemite in kunnen vandaag. Althans niet de weg die wij willen. Het plan was om Yosemite helemaal door te rijden van west naar oost maar al deze wegen zijn nog afgesloten. Het is natuurlijk ook veel vroeger in het jaar dan gepland dat we deze reis maken maar ja, ik heb me dit jaar een beetje aan schoolvakanties te houden 😉 We nemen dan de doorgaande weg naar het zuiden en ook hier is genoeg te zien. Er wordt ontzettend veel verbouwd hier. Heel veel fruitbomen, amandele Lees meer...

Geen categorie

Dagboek 18-20 februari van Las Vegas tot Dallas 2300 km

Het is een topdag in Vegas. Lekker shoppen, Patrick beetje luieren aan het zwembad en ’s avonds heerlijk eten bij Morton’s. ( en vooraf nog een klein proeverijtje bij Nobu ) Nou veel beter gaat het niet worden natuurlijk. Pas om 11 uur rijden we de camping weer af richting Arizona. Vroeger kwam je echt over de Hooverdam maar daar is inmiddels een nieuwe, hogere weg aangelegd dus je ziet de dam nauwelijks. Maar die waren we op een eerder bezoek aan Vegas al gaan bekijken. Hetzelfde geldt voo Lees meer...

april

Dagboek 26-29 april van Dallas via Houston en New Orleans naar Pensacola

We hebben de vlucht van Brussel naar Londen al om half 8 zondagochtend. Gelukkig zijn de problemen met de douane in Zaventem opgelost en hebben we een prima vlucht naar Dallas waar we om 2 uur aankomen. Het is wel even schakelen voor Patrick die 2 dagen geleden nog in de woestijn in Marokko zat en eigenlijk daar nog van bijkomt en vooral nog van nageniet. Wat hebben die 2 het leuk gehad! We eten vanzelfsprekend bij Nobu wat deze keer ontzettend tegenvalt. Eten niet wat we gewend zijn en service Lees meer...

mei

Dagboek 30 april tot 2 mei van Pensacola via Atlanta naar Richmond

Het plekje is zó goed bij magnolia beach resort dat we besluiten om hier een dag langer te blijven. Het weer is ook nog eens super dus een dagje strand klinkt wel erg aantrekkelijk. Dit is Florida maar dit is wel een heel ander Florida dan wat we tot nu toe hebben gezien. Recht tegenover de camping op een eiland ligt een legerbasis en hier is vorige maand nog een helikopter in zee gestort récht voor de camping, maar vandaag is er weinig actie 🙂 Het is hier super rustig en met beetje boekje l Lees meer...

mei

Dagboek 3 en 4 mei van Richmond naar Baltimore

Het is vandaag maar 120 mijl naar onze camping net buiten Washington dus we zijn al bijtijds op Cherry Hill park. Gigantische groot hier én duur. 55 dollar voor een nacht maar later blijkt dat alles in deze staat erg duur is. Behalve de brandstof dus we gooien nog maar eens vol. Vrouw achter de kassa kan niet geloven dat we voor 300 $ diesel nodig hebben maar dit zou thuis rond de 1000 kosten dus zeker de moeite waard om nog even te vullen. Gasflessen moeten leeg, luiken voor de ramen voor de v Lees meer...