Seppe naar Ximuwu met D-EWUP september 2017

Laatste Nieuws
Seppe naar Ximuwu

Low pass en de eerste landing op Ximuwu

https://youtu.be/pnA6ocdB_NA Lees meer...

18 september van FWCL via FAPP naar Ximuwu

We besluiten vroeg te vertrekken want het wordt vandaag toch nog een lange dag vliegen én we willen natuurlijk een beetje bijtijds ‘thuis’ zijn. Vandaag geen handling dus we doen alles zelf inclusief vliegplan op de toren. Wel een belevenis op zich. Wat een oude zooi hier, niet normaal. De nieuwe terminal is in aanbouw en dat is ook best nodig. maar ja het heeft toch wel zo z’n charme natuurlijk. Vliegplan online is hier echt nog niet ingeburgerd dus sinds hele lange tijd moet ik dit nog Lees meer...

17 september van HTZA naar FWCL

We hebben een heerlijke dag in Zanzibar. Perfect plekje, super eten, lekkere wijn en ook Patrick vindt de verhalen van James geweldig. Wat kan die man boeiend vertellen, heerlijk om te horen wat hij allemaal al heeft beleefd. Er blijkt tijdelijk geen Avgas beschikbaar te zijn in Beira, onze volgende geplande stop. Dit horen we gelukkig gisteren al van Dimitri en hij maakt een nieuw plan. We kunnen wel tanken in Pemba maar voor onze nachtstop is eigenlijk Blantyre, Malawi de beste optie. En dan Lees meer...

15 september van HKNW naar HTZA

Patrick is pas tegen 11 uur gisteravond in het hotel. Nog snel even wat eten en zoveel bij te praten ! Gelukkig hoeven we vanochtend niet al te vroeg weg, we zijn pas om 9 uur op Wilson. Ook Patrick kijkt z’n ogen uit naar de drukte op dit vliegveld. We moeten nog even stoppen bij de douane maar verder is alles snel klaar voor vertrek. Aansluiten in een rij Caravans, het lijkt hier qua vliegbewegingen Schiphol wel. 2 banen tegelijk in gebruik en James en ik horen allebei dat we een klaring he Lees meer...

13 september van HSSS naar HKLK en HKNW

En dan blijkt toevallig Linda ook in Khartoum te zijn. Wat een verrassing voor mij. Zij is hier regelmatig voor haar werk en heeft alles op alles gezet om hier tegelijk met mij te kunnen zijn. Het was veel te kort maar super leuk om je weer even te zien Linda ! Wij moeten dan al weer om half 7 vertrekken uit het hotel en zijn snel klaar met alles. Paspoorten blijven soort van in transit als je als crew bent aangemeld en zo ben je er dus ook weer snel uit. Ik ga denk ik altijd in zo’n pak op Lees meer...

12 September van HESN naar HSSS

Jammer dat we al weer zo snel weg gaan uit dit prachtige hotel. Eigenlijk is ontbijt pas vanaf half 7 maar voor ons hebben ze om 6 uur al een super ontbijt klaar staan. Waarschijnlijk staat Aswan bij niemand op de verlanglijst maar anders is dit hotel zéker een aanrader. Mannetje met busje haalt ons weer op en er is nog niet veel veranderd in Egypte. Het gevaarlijkste gedeelte van je reis is van je hotel naar het vliegveld. Ik vraag nog of Schumacher wat zachter kan rijden maar hij lacht alle Lees meer...

11 september van LGIR naar HEGN en HESN

Vandaag komt dan het pilotenpak tevoorschijn want het is de dag van de 'grote' oversteek en dat voelt toch wel heel speciaal. James en ik vertrekken om kwart voor 7 uit het hotel en tanken en alles verloopt weer soepel. Natuurlijk wel even wennen en afwachten met een nieuwe ‘collega’ naast me maar al snel merk ik dat James erg relaxed is en we zijn vlot onderweg. De take off is wel heel zwaar. Echt een kop op de tanks in de vleugels en ook Fokkie zit naar mijn idee net té vol. Maar ja we Lees meer...

9 september rustdag Corfu en 10 september van LGKR naar LGIR

Het komt met bakken uit de hemel blijkbaar in de nacht en het onweert ook flink maar ik slaap als een baby en weet dus van niks. Lekker op het gemak ontbijten, filmpje maken en dat soort dingen. Begin van de middag klaart het op en nemen wij een lekkere duik in zee. Zwaar leven die piloten… Eind van de middag doen we dan nog wel iets nuttigs; Kevin heeft een programma van Q flights waar hij al mijn vluchten van komende week mee kan berekenen en op de SD kaartje kan zetten en dus zo in mijn G1 Lees meer...

Filmpje landing LGKR

https://youtu.be/SKDOv7M98rU Lees meer...

8 september van LIML naar LGKR

Wellicht een inkoppertje: het werd Nobu natuurlijk gisteravond. Maar eerst een flink stuk wandelen en even iets van Milaan zien ( of dat er nog steeds mooie winkels zitten of zo ? ) Lekker drankje op een terrasje en een heerlijke temperatuur. Helemaal blij. Ook voor mij de eerste keer bij deze Nobu en die Kevin kun je ook overal mee naar toe nemen. Lust alles, zowel eten als drinken 🙂 Was weer super goed zoals overal bij de Nobu’s. Bijtijds terug naar het hotel want we zijn allebei toch Lees meer...

7 september van EHSE naar LIML

Ondanks de spanning toch nog best redelijk geslapen vertrekken Patrick en ik om half 8 naar Seppe. Nog wat laatste noodrantsoen en natuurlijk mijn bagage voor de komende 10 dagen in D-EWUP en dan druppelen de eerste uitzwaaiers al binnen. Een aantal mensen had ik wel verwacht maar ik ben wel héél erg verrast dat zoveel mensen mij komen uitzwaaien waar ik helemaal niks van wist en ik word nog volgestopt met allerlei lekkers .Voor de rest lijk ik wel jarig zoveel berichtjes heb ik de afgelopen Lees meer...

Seppe naar Ximuwu

4 september 2017 de állerlaatste voorbereidingen !

Zo’n laatste week voor vertrek is net zoals met eerdere ‘avontuurlijke’ reizen best wel spannend. Er moet nog zo veel op het laatste moment en met een aantal dingen ben je altijd afhankelijk van anderen. Die niet altijd doen wat je met ze afspreekt. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken halen Kevin en ik Wuppie afgelopen donderdag op bij Vliegwerk met een ferrytank die er wel in staat maar nog niet is aangesloten. Onderhoud e.d. wel gedaan en papieren naar Zuid Afrika gemaild want er m Lees meer...

augustus

Seppe naar Ximuwu

Laatste voorbereidingen voor de ferryvlucht

Nog een kleine 4 weken en dan is het zo ver! Dan gaan we D-EWUP naar Ximuwu, Zuid Afrika vliegen. Aangezien er ontzettend veel komt kijken bij zo'n ferry hebben we flyifcingehuurd om onder andere overvlieg vergunningen, landingsmogelijkheden en vooral brandstof te regelen tijdens deze reis. Eigenlijk ben ik natuurlijk al héél lang bezig in m'n hoofd met deze reis. We hebben diverse mogelijkheden bekeken hoe we meer brandstof mee kunnen neme Lees meer...